Pelaburan Silver

Silver Investment

Pelaburan silver. Silver keluaran Silver Asia.

27 Comments

  1. hmm..baru je terfikir untuk buat pelaburan emas…yelah..mmg bagus untuk masa depan…..dalam sesak2..boleh gadai balik….

  2. emm..aku tahu beli aje. jualnya..aku tak tahu..tengah cari port nak jual silver dan emas yang dekat sikit dengan rumah aku..haha..

  3. silver?? laku ker?? sebab biasa org kaitkan EMAS jer..huhuhu…

    nampaknya kene banyak menuntut ilmu ni….

    sumer tu anarm punya ker?? perghhhhhhhh……. masyukkkkkkkkkkkkk

    • @Sumijelly, laku je.. dinar emas dan dirham perak adalah matawang Islam.. dalam salah satu hadis, Abu Bakar ibnu Abi Maryam meriwayatkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW bersabda, ”Masanya akan tiba pada umat manusia, ketika itu tidak ada apapun yang berguna selain dinar dan dirham.” (Masnad Imam Ahmad Ibn Hanbal).

      Renung-renungkan.. :wink:

    • @Mohd Isa, silver nanti akan jadi macam emas.. emas sekarang ni harga makin lama makin mahal.. nanti tak ramai orang dah yang mampu beli emas lepas2 ni.. silver (perak) akan jadi buruan seterusnya.. emas dan perak tu kan logam berharga..

      ko boleh rujuk graf kenaikan harga silver kat website KITCO.. tengok macam mana dia punya harga meningkat dari masa ke semasa.. tapi ada jugak la masa2 tertentu dia akan turun.. macam emas jugak ada turun naik.. tapi kadar kenaikan harga silver lagi laju dari emas..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *