Dapatkan Lebih Banyak Klik dengan Hello Bar

Hello Bar merupakan web toolbar yang menjadi trend sekarang ni. Walaupun masih dalam peringkat Beta, ramai yang dah memperkatakan tentang keberkesanannya untuk dapatkan lebih banyak klik dengan Hello Bar ni.

Dengan Hello Bar, korang boleh mempromosikan sesebuah laman web, artikel, link affiliate atau sebagainya dan ianya akan dipaparkan di bahagian atas laman blog dalam bentuk ‘Bar’ (seperti yang kelihatan di blog Anarm.Net ni).

dapat banyak klik dengan hello bar

Hello Bar masih belum membuka keahliannya kepada umum; hanya sesetengah orang sahaja yang dijemput untuk menggunakan Hello Bar ni di blog masing-masing. Aku salah seorang yang bertuah kot. Terima kasih kepada Zulseffort kerana telah invite aku menjadi salah seorang pengguna Hello Bar.

Fungsi-Fungsi Hello Bar

Statistik Impressions, Clicks dan Clickthrough Rate

statistik hello bar

Setiap link yang diletakkan di Hello Bar akan mempunyai statistik Impressions, jumlah klik dan Clickthrough Rate yang boleh dilihat di dashboard akaun Hello Bar korang.

Tetapan / Setting Untuk Hello Bar

setting hello bar

Korang boleh ubah setting Hello Bar mengikut kehendak dan citarasa korang di mana ada disediakan setting tertentu yang korang boleh pilih.

Promosikan Link Laman Blog, Affiliate, Iklan, Entri Blog, RSS Feed dan sebagainya

iklan di Hello Bar

Hello Bar membolehkan korang promosikan apa saja link sama ada link blog, link entri, RSS Feed, link affiliate, pengiklanan atau sebagainya dengan hanya menaip ayat beserta link di bahagian yang telah disediakan.

Kemaskini Hello Bar Melalui Twitter

update hello bar melalui twitter

Bagi pengguna Twitter, korang boleh update Hello Bar korang dengan menggunakan hashtag #HelloBar dan ayat yang korang tweet dari Twitter tu akan dimasukkan ke dalam Hello Bar di blog korang.

Macam Mana Nak Guna Hello Bar?

Untuk guna Hello Bar ni, korang perlu ada akaun terlebih dahulu (melalui jemputan). Kemudian, setting Hello Bar korang dan copy code yang diberikan. Lepas tu paste atau masukkan ke dalam theme blog korang selepas tag <body> atau boleh juga dimasukkan sebelum tag </body>.

hello bar code
Code yang perlu dimasukkan ke dalam theme blog

5 Jemputan Untuk Menggunakan Hello Bar

Bagi sesiapa yang dah menerima jemputan untuk menggunakan Hello Bar ni, korang akan dapat miliki akaun Hello Bar beserta 5 jemputan untuk korang jemput kawan-kawan yang lain. Jemputan Hello Bar aku dah tinggal 3.

Bagi sesiapa yang berminat nak guna Hello Bar di blog, boleh beritahu di bahagian comment dan aku akan berikan kepada yang terawal, atau mungkin akan diberikan secara random (sekiranya ada lebih daripada 3 request).

40 Comments

  1. hoho, akhirnya bro dah buat.. :whistle: :whistle:
    suka hello bar ni sebab menarik, nak klik2 je..

  2. wahhh…macam menarik je, ade kosong lagi ke bro?

    kalau ada kasi la satu, nanti boleh aku invite yg lain plak :tongue:

  3. wahhh…macam menarik je, ade kosong lagi ke bro?

    kalau ada kasi la satu, nanti boleh aku invite yg lain plak :tongue:

      • @Anarm, ooo macam tu ek, aku perasan gak, benda ni paling lambat load..dan kalau macam mana nak bagi dok atas ni kalau letak code kat footer.. tak faham..hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *